News

Nuoriso- ja katumuotiin erikoistunut nettikauppa Bronx.fi palvelee sinua vuorokauden ympäri.
Meillä voit asioida silloin, kun sinulle itselle parhaiten sopii.

Laajasta tuotevalikoimastamme löydät skate, hip hop, rock ja surf henkisiä vaatteita, asusteita, kenkiä, laukkuja ja koruja seuraavilta arvostetuilta katumuotimerkeiltä: Abbey Dawn, Addict, Adidas, Billabong, Bronx Clothing, Carhartt, Crooks&Castles, Defend Paris, Dickies,  Directions, Famous Star & Straps, Fila, Flexfit, FOX, HYPE, Iron Fist, LRG, Majestic Athletic, Mecca USA, Mitchell & Ness, New Era, Pelle Pelle, Space Monkeys, Tubelaces, Urban Classics ja 47 ´Brand. Useissa mallistoissa myös erillinen Ladies mallisto.

Toimitamme tuotteet nopeasti ja varmasti. Jos sinulla on tuotteita tai tilauksia koskevia kysymyksiä, henkilökuntamme auttaa sähköpostitse,  puhelimitse, sekä Facebookissa.

Tervetuloa ostoksille.
Terveisin, Bronx Netstore crew


BILLABONG:

Gordon ja Rena Merchant perustivat Billabongin 1973. Nimi tulee surffauksesta ja yritys sponsoroikin surffaajia ympäri maailman Australiaan ja Etelä-Afrikkaan.

Billabong was founded in 1973 by Gordon and Rena Merchant. The name came from the same word billabong, which is a stagnant body of water attached to a waterway. The company sponsors surfers around the world to surf in Australia and South Africa.


BRONX CLOTHING:

Bronx Clothing on saanut vaikutteensa New Yorkin kaduilta. Hip-hop, sport ja worker mallistot ovat korkealaatuisia, mutta silti edullisia.

Bronx Clothing is a street wear collection with serious East Coast attitude. BC street clothes are international and individualistic casual wear for X-treme generation mainly. BC street wear is strongly influenced by worker fashion, and music styles such as rap and hip-hop. BC collection has its' own range of sport clothes consisting of street basket, snowboarding and skateboarding styles. BC streetwear collection has been inspired by New York City. The styles are street wear with outstanding street cred.


FOX:

Fox on maailman tunnetuin ja myydyin motocross -vaatemerkki. Fox sponsoroi maailman parhaimpia motocross -kuljettajia, joihin kuuluu mm. Ricky Carmichael, James Stewart, Damon Bradshaw, Rick Johnson, Mark Barnett, Doug Henry, Jeremy McGrath ja Steve Lamson.

Geoff Foxin perustama Fox Racing aloitti toimintansa Campbellin kaupungissa Kaliforniassa vuonna 1974 myymällä eurooppalaisia motocross -pyöriä.  Kahden vuoden jälkeen yhtiö alkoi itse valmistaa korkealaatuisia käsintehtyjä motocross -osia ja –tarvikkeita. Keväällä 1977 Fox perusti Moto-x Fox -kilpatiimin tuodakseen esille valmistamiaan tuotteita. Tiimin kuljettajat käyttivät vaatetuksissaan kirkasta punaista, keltaista ja oranssia. Vaatteista tuli välittömästi suosittuja fanien keskuudessa ja kiinnostuneet harrastajat halusivat saada samanlaisia vaatteita itselleen. 1980-luvulla Fox uudistikin yhtiönsä osaksi Yhdysvaltojen motocross-vaatetusalaa. Näin Foxista tuli merkittävä toimija USA:n motocross -vaateteollisuudessa.

 Vuonna 1980 Foxin kuski Mark Barnett voitti yhtiön ensimmäisen kansainvälisen mestaruuden ja kaksi vuotta myöhemmin Brad Lackey voitti ensimmäisen MM-mestaruuden. Tänä päivänä Foxin sponsoroimat kuskit ovat voittaneet yli 40 kansainvälistä motocross ja supercross mestaruutta.

 

Fox on edelleen perheyritys toisessa sukupolvessa. Geoffin lapset omistavat yhtiön ja työskentelevät siellä kokopäiväisesti. Viimeisen kolmen vuosikymmenen aikana Fox Racingista on tullut yksi johtavista kansainvälisistä nuorten lifestyle -merkeistä. Foxin logo on tunnettu maailmanlaajuisesti. Perhe on pitänyt uskollisesti kiinni Geoff Foxin alkuperäisestä tavoitteesta valmistaa parhaita motocross -tuotteita mitä rahalla voi saada. Fox panostaakin laatuun, mukavuuteen ja suorituskykyyn kaikissa tuotteissaan. Nykyään Fox tarjoaa vaatetusta myös mm. BMX:ään, surffaukseen, maastopyöräilyyn ja vesilautailuun.

 

The Fox brand is the most recognized and bestselling brand of motocross apparel in the world today. Through sponsoring and working closely with the best riders such as Ricky Carmichael, James Stewart, Damon Bradshaw, Rick Johnson, Mark Barnett, Doug Henry, Jeremy McGrath and Steve Lamson.

 

Fox Racing first opened for business in 1974, when Geoff Fox, launched Moto-X Fox, a tiny distribution business for European motocross parts and accessories Within two years, Moto-X Fox was manufacturing high-performance suspension and engine components for racers. Geoff created his own privately-owned professional motocross team, Team Moto-X Fox. During the series, Team Moto-X Fox riders wore bright red, yellow and orange race outfits. Handmade by Fox, the clothing became an instant hit with the fans and interested enthusiasts started calling the Fox shop in Campbell inquiring about its availability. Over the course of the next few years Fox was completely reorganized to become a major player in the U.S. motocross apparel industry. In 1980, Fox rider Mark Barnett won the company's first National Championship, and two years later, Brad Lackey won Fox 's (and the United States') first World Motocross Championship. In the ensuing two-plus decades, Fox-sponsored riders have won over 40 National Motocross and Supercross Championships.

 

Today, Fox remains a family owned and operated business, with the second generation working full-time at the company. During the last three decades, Fox Racing has become an international leader in the youth lifestyle clothing market with its famous Fox Head logo seen worldwide. In doing so, the family has held steadfast to Geoff Fox's original goal of making the best motocross products money can buy. It is through lessons learned through relationships with the best athletes in the world that Fox will continue to create and offer the finest lines of apparel and clothing available today.

 


IRON FIST:

Iron Fist syntyi, kun ystävykset Mike van Senus and Travis Anderson halusivat tehdä sellaisia vaatteita, joita ei saanut muualta. Iron Fistin vaatteista näkyi, että tekijät tunsivat kaupunkikulttuuria, skeittausta, taidetta ja musiikkia. Aluksi vaatteita myytiin Travisin auton takakontista ilman markkinointistrategioita tai suurta budjettia.
Iron Fist ei suostu ahtautumaan vain yhteen genreen, vaan sen vahvuutena on monipuolisuus ja innovatiivinen asenne. Iron Fist yhdistää tuotteissaan laatua ja maailman parhaiden katutaiteilijoiden taidetta. Iron Fist on niille, jotka luovat oman tyylin.

Iron Fist is by no means an ordinary clothing line, it's artwork and styling have set it apart from many of its streetwear counterparts.

Refusing to be pigeonholed into a skate, punk, hip hop or tattoo genre, Iron Fist has grown from strength to strength purely because of its diversity and constantly innovative approach to each season. Renowned for quality product with exceptional artwork from a barrage of some of the world's best underground and street artists, Iron Fist is not for everyone, and we like it that way. Our customer is an individual, a person who creates their own style as opposed to buying it.

The idea started amongst two friends Mike van Senus and Travis Anderson. With a long history in skateboarding, surfing, art, music and street culture the crew wanted to create clothing they couldn't find anywhere else.
Born out of simplicity and Iron Fist's first retail outlet, the trunk of Travis' car the brand was well received by a then starving youth culture who were bored of traditional action sports and streetwear brands.

Perhaps Iron Fist's key asset is its honesty and intention, real clothing made by real people. No market strategy and no big budget, Iron Fist starting selling by itself on product and artwork alone.
We wanted to return to the energy and brand attitude of the rebellious years, when skateboarders lived on the streets and mohicans would get you kicked out of Disneyland.


KARL KANI:

Kaksikymmentä vuotta sitten eräs Carl perusti ystävänsä kanssa vaateliikkeen Los Angelesiin. Carlia vaivasi vuosia kysymys: pystynkö siihen? Can I do It? Pystynkö rakentamaan muoti-imperiumin? Tuleeko minusta katujen Ralph Lauren? Vastausta ei heti löytynyt, mutta kysymyksestä syntyi vaatemerkki Kani. Nimi on muunnelma kysymyksestä “can I?”.

Carl pystyi, sillä kaksikymmentä vuotta myöhemmin Karl Kani kuuluu maailman suurimpiin katumuotibrändeihin. Karl Kani on nimetty muun muassa vuoden yritykseksi (Black enterprice magazine) ja yrityksen perustaja on listattu viidenkymmenen tärkeimmän muotivaikuttajan joukkoon (Sportswear international). Muotimaailmassa Karl Kani tunnetaan nimellä katumuodin kummisetä.

In 1989 Carl headed to Los Angeles where he and a good friend opened a clothing shop Crenshaw boulevard. During Carls initial rough start in Los Angeles the question that had obsessed him for years, "can I do it?" remained unanswered. He kept asking himself ; Can i do it? Can I build a fashion empire? Can i become the ralph Laurent of steets. He didn´t have answer for all these questions, but it did provide the basis for his new name, Kani, a variation on "can I?"

 20 Years later, after winning awards like company of the year (Black enterprice magazine), the urban fashion pioneer award, being listed in the top 50 most influental people in fashion (Sportswear international) and the top 15 most definite streetwear brands in the past 15 years (Vibe magazine) and presenting his collection at the White house, Karl reached goals beyond his wildest dreams.

Karl was the first to set the trend of merging hip-hop with fashion. He spotted an area in the market that previously was ignored and paved the way for other urban fashion brands. Today Karl Kani still represents the authentic hip-hop lifestyle and is one of the biggest urban brands in the world. Friends and foes have recognised Karl Kani as the "godfather of urban fashion" or "the originator".


LRG:

LRG on vaatemerkki, joka edistää itsenäistä underground-kulttuuria. LRG tukee niitä, jotka yrittävät elättää itsensä intohimollaan. LRG:ssä ei ole kyse vain vaatteista tai konseptista, vaan elämäntavasta.

Jonas Bevacqua and Robert Wright perustivat LRG:n vuonna 1999. LRG pyrkii ylittämään odotukset omaperäisyydellään. Merkin tunnuspiirteitä ovat nerokas graafinen suunnittelu ja mietityt yksityiskohdat. LRG:n farkuissa käytetään uusimpia käsittelyjä ja pesuja. LRG on niille, jotka tietävät, mitä haluavat, eivätkä pelkää ilmaista itseään. LRG on valinta erottua joukosta.

L-R-G is a company designed to overthrow the masses by our influence. Our slogan is simple, ”underground inventive, overground effective ”. At L-R-G we want to focus on the ones that are trying to pay their rent with their passions. Think of us as a support group for the independent and underground culture. We’re trying to put the spotlight where we think it really belongs, because it is much more than clothing and concepts. It is a way of living. L-R-G, innovative essence for the above average person.


MAJESTIC ATHLETIC:

Jos baseballissa tapahtuu jotakin, se tapahtuu Majesticin asussa. Majestic valmistaa Major League Baseball -sarjan viralliset peliasut. Niin kuin pelaajatkin, Majestic on joutunut ansaitsemaan paikkansa sarjassa.
Majesticin tarina alkoi 1950-luvulla, kun Mary Capobianco päätti avata oman ompelutehtaansa. Vaateteollisuudessa työskennellyt Capobianco oivalsi, että hän voi tehdä yhtä rankkaa työtä myös itselleen ja saada palkkioksi paljon enemmän. Yrittäjä alkoi valmistaa naistenvaatteita.
Nykyinen Majestic Athletic sai alkunsa 1970-luvulla, kun Capobiancon poika Faust Capobianco jatkoi äitinsä jalanjäljissä. Varsinaisen läpimurron aika koitti vuonna 1982, kun Majestic esitteli ensimmäisen Major League Baseball -paitansa. Muutaman vuoden päästä Majestic teki MLB:n kanssa sopimuksen myös fanivaatteiden valmistuksesta. Vuonna 2008 Majestic Athletic toi markkinoille ensimmäisen brändikokoelmansa. Kokoelmaan kuuluu särmikkäitä muotivaatteita, jotka kantavat Majestic Athlecin tunnettua logoa.

If it happens in baseball, it happens in Majestic. You will see the Majestic Triple Peaks logo on the left sleeve of every Major Leaguer on every team in every city. Just like the players, we earned our place as the official uniform of Major League Baseball.

 Our story began in the 1950s, when Mary Capobianco endeavored to open her own sewing mill. After working in the booming garment industry of Bangor, Pennsylvania, she realized she could work just as hard for herself, and get much more in return.

She started with women's clothing, mainly blouses. Maria Rose Fashions, as it was then known, served well-dressed women from coast to coast. It was a far cry from athletic apparel, but it demanded the same attention to detail.

After learning the garment business first-hand, her son Faust Capobianco, III, followed in her footsteps. In 1976, he founded the Majestic Athletic you know today, almost. The spirit was there, but we hadn't made it to the big leagues. Yet.

That happened in '82, when we introduced our first Major League Baseball batting practice jersey. And the relationship grew in '84, when we signed our first MLB National Licensing Agreement, which let us bring fans the high quality apparel they needed to truly show their team's colors.

Since the beginning, our philosophy has been simple. We create the highest-quality athletic wear with a commitment to heritage, craftsmanship, and authenticity. And we do it in the quick turnaround time our customers need.

And even though we hit the big leagues, we still take time to add the hand-stitched details that got us where we are. But now we do it for every Major League Baseball club, the National Basketball Association, National Pro Fastpitch Softball, most major colleges and universities, and, of course, you.

In 2008 Majestic Athletic have launched the first Majestic Athletic branded collection: a cutting-edge fashion collection using the Majestic Athletic logo as the sign off. This collection had been launched very successfully.


MECCA:

Urheiluvaatevisionääri Mike Alesko perusti Mecca USA -vaatemerkin vuonna 1994. Aluksi Mecca valmisti urheiluvaatteita, mutta tuotevalikoima on laajentunut ajan kuluessa. Nykyisin Meccan kokoelmiin kuuluu muun muassa farkkuja, huppareita ja t-paitoja. Mecca on tunnettu erityisesti farkuistaan. Farkkujen tunnuspiirteitä ovat omaperäiset taskut ja erilaisten ompeleiden ja kangassovellusten käyttö.

Mecca USA was created in 1994 by the late sportswear visionary Mike Alesko. Mecca filled a void in the fashion community for sportswear that reflects all aspects of mens lifestyle. Nowadays Mecca has grown from a sportswear company to a legimate denim driven mens fashion brand, built on the foundation of quality and integrity.

Unique pocket styling as well as self fabric applications and stitch treatments provide the collections with a sophisticated identity of its own while remaining true to the heritage of Mecca denim foundation. Non denim options surface in the "design classics" story using twills and cotton rips. Camo and classic design patterns bridge the gap between sweats and tees richly using stitch and application techniques and basis of clean polos, Mecca classic cotton jumpers and logo tees.


NEW ERA:

New Era on yhdysvaltojen suurin ja nopeimmin kasvava päähinevalmistaja. Vaikka New Eran lippiksiä näkee nykyisin Pariisin muotiviikoilla ja musiikkivideoilla, brändin lähes 90-vuotiaat juuret ovat baseballissa. New Era valmistaa edelleen Major League Baseball -sarjan viralliset kenttälippikset.

New Era on julkkisten, urheilijoiden ja muusikoiden suosiossa. Yritys luo tuotteita, jotka ylittävät ajan, kulttuurin, urheilulajien ja muodin rajat.

New Era Cap Company Inc.™, the largest and fastest growing headwear manufacturer in the United States, has an 88-year-old tradition of creating quality products that transcend time, culture, sport and fashion. Although New Era® is rooted in sports heritage as the official on-field cap of Major League Baseball, they have evolved into a brand that can be seen on the runways of Paris during Fashion Week and in hundreds of music videos on MTV. New Era is seen as an iconic brand that celebrities, entertainers, musicians and athletes are seen wearing today.
 


 PELLE PELLE:

Marc Buchanan is founder and designer of Pelle Pelle. From its inception in Detroit in 1978, Pelle Pelle centered around incredibly detailed borderline outrageous leathers, combining unconventional colors and over-the-top accents. "Every jacket is a piece of art", explains Buchanan. "Our stuff is not for the faint of heart."
In the fact the leathers become so well regonized that in the early 90's Buchananexpanded the label into sportwear becoming one of the 21st Centurys leading young men´s lifestyle brands.

Today Pelle Pelle design a big collection, containin everything from sublime Denims and Woven Pants to Knitwear from intricate Outerwear to headwear and Assessories, providing a wide range of up-to-date styles catering to customers new and old. The brand's aim still is to make high quality goods for urban minded, fashion conscious men with all efforts and focus on providing outstanding designs as well as disguished quality.


URBAN CLASSICS:

"Our mission is to produce high-quality products at very competitive prices.